Joga

Co je to Joga?
Joga je cvičení pro duševní i tělesnou pohodu, harmonii a zklidnění. Cvičení jógy odbourává chronický stres, naučí vás relaxovat a načerpat novou energii.V józe je kladen důraz na plynulé přechody mezi jednotlivými pozicemi a na správnou techniku dýchání. Důležitější než výdrž v jednotlivých pozicích, které protahují, formují a posilují svalové partie, je jógové dýchání(úplné hluboké), relaxace a koncentrace, vnímání plynulosti pohybu a celkové uvědomování si sebe sama.

Joga podle Jana Urbánka:
Mnoho lidí má Jogu spojenou s krkolomnými a strnulými pozicemi. Myslí si, že je Joga je nudná a pasivní. To je největší omyl těch, kteří jogu nezkusili nebo soudí jen podle toho, co vidí. A jak již řekl Exupéry: "co je důležité, je očím neviditelné!" a skutečně to podstatné v joze neuvidíte okem, ale ucítíte to na sobě v praxi.
Joga, kterou cvičíme - tedy pozice, které zaujímáme a v nichž setráváme se nazývá Hathajoga.
Je vlastní přípravou na skutečnou jogu, kterou je Pranajáma - z hlediska evropana soubor dechových cvičení, které mají zcela radikální vliv na všechny oblasti lidského života.
V hodinách jogy kladu důraz právě na provádění vědomého hlubokého dýchání, které snižuje tepovou frekvenci, působí na náš hormonální systém a doslova učí buňky dýchat. Efekt pocítí každý v tom, že se cítí nabitý energií, lépe mu to tráví a je víc v pohodě a ve vnitřním klidu.
Díky specifickému způsobu dýchání dostávají buňky našich svalů enormní množství energie a fungují efektivněji. Jsou tak silnejší, pružnější a výkonnější.

Co považuji za nejdůležitější je posílení dvou svalových skupin, které žádné jiné cvičení neposílí tak jako joga, Jedná se o brániční svaly a svaly pánevní dna. Brániční svalovina je jedním z největších a nejdůležitějších svalů v našem těle a přesto o ní ví většina lidí jen pramálo - většinou o sobě dává vědět pícháním v boku při větším výkonu, např. běhu či Jumpingu.Ono známé píchání je křeč úponu této svaloviny. To je indikátorem její špatné funkce a nedostatečného tonu.
Bránice působí navíc jako zpětná pumpa při odvádění odkysličené krve z nohou a břišních orgánů zpět do srdečně-plicního oběhu k okysličení. Je to takové naše druhé srdce. Čím lépe funguje bránice, tím méně je naše srdce namáháno.

Svaly pánevního dna jsou spolu s břišní stěnou těmi svaly, které celou tíhu našich břišních orgánů drží na svém místě. Vzhledem k sedavému způsobu života se tyto svaly u většiny lidí povolují a tím snižují optimální fungování břišních orgánů.
Posílení a zpružnění svalů pánevní dna má blahodárné účinky nejen na trávicí a vylučovací soustavu člověka, ale také na reprodukční orgány. V praxi to znamená, že ženy vědomým posilováním snáze dosahuji orgasmu, muži naopak své vyvrcholení dokážou libovolně kontrolovat. Ostatně ne nadarmo se říká, že jogíni jsou nejlepší milenci:-))

To jsou jen některé fyzické účinky jogy, ale to důležité se při provádění jogy odehrává uvnitř nás. Hloubka a délka dechu spolu s jeho intenzitou a uvědomováním nás posouvá k vyšší sensitivitě vůči tomu, kdo skutečně jsme. Náš život se jeví často jako až nesmyslně uspěchaný a plný problémů, které musíme řešit. Naše mysl je pak neklidná a nebo si ani svůj neklid neuvědomujeme.
Máte-li pocit, že je na čase svůj život prohloubit, přiblížit se své vlastní podstatě a najít svůj vnitřní klid je Joga jednou z cest.
A je cestou dynamickou, zábavnou a plnou překvapení.

Na hodinu potřebujete pohodlné oblečení. Můžete cvičit bosky, v ponožkách, popř. v pohodlných botách. Nejefektivnější je cvičení samozřejmě naboso. Karimatky jsou k dispozici ve studiu. Samozřejmě si můžete přinést svoji jógo-matku:-) Yoga


logo-multisport

  • Piloxing
  • Zumba s Nikolkou
  • TRX - Zuzi
  • Jumpiing s Katou
  • Jumping Míra
  • Joga
  • Tabata
  • Tabata
Moje rezervace

Přehled mých zarezervovaných hodin. Možnost zrušení rezervace. Přístup pouze po přihlášení.

Rozvrh hodin

Aktuální rozvrh hodin La Fiesta fitness studio. Možnost rezervace po přihlášení.

Ceník, služby

Ceník jednotlivých hodin. Jednorázové vstupné. Permanentky. Ostatní služby.